Niniejszy Regulamin został opracowany i wdrożony w związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).
§ 1
Definicje
- Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
- Dostawca – radca prawny Piotr Konop prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „Piotr Konop Kancelaria Radcy Prawnego”, adres: ul. Walerego Sławka 13/82, 30-633 Kraków, NIP: 6842439159, REGON: 384828164 będący dostawcą Usług pośrednich, objętych niniejszym Regulaminem.
- Odbiorca usługi – osoba fizyczna lub prawna, która korzysta z usługi pośredniej dostarczanej przez Dostawcę w ramach jego Serwisu lub mediów społecznościowych, w szczególności w celu poszukiwania informacji lub udostępnienia jej;
- Regulamin – niniejszy regulamin korzystania z Usług pośrednich, świadczonych drogą elektroniczną, określający w szczególności: rodzaje i zakres świadczonych usług, warunki świadczenia usług oraz zawierający informacje na temat wszelkich ograniczeń, które Dostawca stosuje, w związku z korzystaniem z jego usług, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez Odbiorców usługi, w tym informacje na temat wszelkich polityk, procedur, środków i narzędzi wykorzystywanych na potrzeby Moderowania treści, w tym na temat algorytmicznego podejmowania decyzji i przeglądu dokonywanego przez człowieka.
- DSA lub Akt o usługach cyfrowych – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych);
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
- Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem internetowym https://www.kancelaria-konop.pl/ wraz ze wszystkimi jej podstronami i funkcjonalnościami;
- Media społecznościowe – internetowe platformy i serwisy społecznościowe, takie jak np. Facebook czy Instagram, w ramach których Dostawca tworzy swoje fanpage’e, konta, strony lub profile, mogące służyć do nawiązywania interakcji i komunikacji z Odbiorcą usług i w ramach których Odbiorca usług może zamieszczać Treści.
- Treści – wszelkie informacje przekazywane przez Odbiorcę usługi w dowolnej formie w ramach Serwisu Dostawcy oraz fanpage’y, stron/profili prowadzonych przez Dostawcę w mediach społecznościowych należących do Dostawcy lub administrowanych przez Dostawcę;
- Nielegalne treści – informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa;
- Moderowanie treści – działania, bez względu na to czy są one zautomatyzowane, podejmowane przez Dostawcę, jako dostawcę usług pośrednich (hostingu), których celem jest, w szczególności, wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie Nielegalnych treści lub informacji niezgodnych z warunkami korzystania z jego usług, przekazywanych przez Odbiorców usługi, w tym wdrażane środki, które wpływają na dostępność, widoczność i osiągalność takich nielegalnych treści lub informacji, takie jak depozycjonowanie takich treści lub informacji, demonetyzacja, uniemożliwienie dostępu do nich lub ich usunięcie, lub które wpływają na możliwość przekazywania takich informacji przez odbiorców usługi, takie jak zamknięcie lub zawieszenie konta Odbiorcy usług;
- Usługa pośrednia – jedna z następujących usług społeczeństwa informacyjnego:
- usługa „zwykłego przekazu” polegająca na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi lub na zapewnianiu dostępu do sieci telekomunikacyjnej;
- usługa „cachingu” polegająca na transmisji w sieci telekomunikacyjnej informacji przekazanych przez odbiorcę usługi, obejmującą automatyczne, pośrednie i krótkotrwałe przechowywanie tej informacji, dokonywane wyłącznie w celu usprawnienia późniejszej transmisji informacji na żądanie innych odbiorców;
- usługa „hostingu” polegająca na przechowywaniu informacji przekazanych przez odbiorcę usługi oraz na jego żądanie;
- Usługa społeczeństwa informacyjnego – każda usługa normalnie świadczona za wynagrodzeniem, na odległość, drogą elektroniczną i na indywidualne żądanie odbiorcy usług, przy czym:
- „na odległość” oznacza, że usługa świadczona jest bez równoczesnej obecności stron;
- „drogą elektroniczną” oznacza, iż usługa jest wysyłana i odbierana w miejscu przeznaczenia za pomocą sprzętu elektronicznego do przetwarzania (włącznie z kompresją cyfrową) oraz przechowywania danych, i która jest całkowicie przesyłana, kierowana i otrzymywana za pomocą kabla, fal radiowych, środków optycznych lub innych środków elektromagnetycznych
- „na indywidualne żądanie odbiorcy usług” oznacza, że usługa świadczona jest poprzez przesyłanie danych na indywidualne żądanie;
- Umowa o świadczenie usług –umowa, na mocy której Dostawca świadczy lub zobowiązuje się do świadczenia usługi, w tym usług pośrednich w rozumieniu DSA;
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie;
- Użytkownik– każdy podmiot, korzystający z Serwisu Dostawcy oraz fanpage’y, stron i profili Dostawcy w ramach internetowych platform społecznościowych, którymi Dostawca administruje lub które moderuje.
- Platforma internetowa -usługa hostingu, która na żądanie odbiorcy usługi przechowuje i rozpowszechnia publicznie informacje, chyba że takie działanie jest nieznaczną lub wyłącznie poboczną cechą innej usługi lub nieznaczną funkcją głównej usługi, i ze względów obiektywnych i technicznych nie można z niej skorzystać bez takiej innej usługi, a włączenie takiej cechy lub funkcji w taką inną usługę nie jest sposobem na obejście stosowania DSA;
- Wyszukiwarka internetowa – usługa pośrednia, która umożliwia użytkownikom dokonywanie zapytań w celu wyszukiwania – co do zasady – wszystkich stron internetowych lub wszystkich stron internetowych w danym języku za pomocą zapytania na jakikolwiek temat przez podanie słowa kluczowego, zapytania głosowego, wyrażenia lub innej wartości wejściowej i która podaje wyniki wyszukiwania w dowolnym formacie, w którym można znaleźć informacje związane z zadanym zapytaniem;
- Publiczne rozpowszechnianie – udostępnianie informacji na żądanie odbiorcy usługi, który przekazał informacje, potencjalnie nieograniczonej liczbie osób trzecich;
- Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca siedziby – koordynator ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego, w którym znajduje się główne miejsce prowadzenia działalności dostawcy usługi pośredniej lub w którym jego przedstawiciel prawny ma miejsce zamieszkania lub siedzibę;
- Koordynator ds. usług cyfrowych właściwy dla miejsca przeznaczenia – koordynator ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego, w którym świadczona jest usługa pośrednia.
§ 2
Kontakt z Dostawcą
Z Dostawcą można skontaktować się w następujący sposób:
- pisemnie na adres Dostawcy: ul. Walerego Sławka 13/82, 30-633 Kraków;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Dostawcy: biuro@kancelaria-konop.pl
- telefonicznie pod numerem telefonu: + 48 730 101 505;
§ 3
Postanowienia ogólne
- Właścicielem Serwisu jest Dostawca.
- Korzystanie z Serwisu w celu skorzystania z Usług pośrednich może się odbywać wyłącznie zgodnie z zasadami i w zakresie wskazanym w niniejszym Regulaminie oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Dostawca jest dostawcą Usług pośrednich w postaci usługi „hostingu” w rozumieniu DSA, z zastrzeżeniem, iż Dostawca nie świadczy usług w charakterze Platformy internetowej ani Wyszukiwarki internetowej w rozumieniu DSA.
- Dostawca nie świadczy usług „zwykłego przekazu” ani usług „catchingu” w rozumieniu DSA.
- Usługi pośrednie świadczone przez Dostawcę, polegają na umożliwieniu Odbiorcom usług zamieszczenia Treści w postaci:
- komentarzy,
- postów
- ocen,
- opinii,
- wiadomości przesyłanych na publicznym czacie,
- reakcji graficznych (np. ikony, emotikony, obrazy, gify),
- innych form komunikatów/interakcji dostępnych w ramach funkcjonalności danego serwisu społecznościowego
w ramach fanpage’y oraz stron/profili prowadzonych przez Dostawcę w Mediach społecznościowych takich jak:- Instagram (dostępny pod adresem internetowym: https://www.instagram.com/przewodnikpoprawie/
- Dostawca, informuje nadto Odbiorców usług o wszelkich istotnych zmianach warunków korzystania z oferowanych przez niego usług, w tym usług pośrednich.
- Każdy Odbiorca usługi zobowiązany jest do korzystania z Serwisu i fanpage’y, stron i profili w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i dobrymi obyczajami, a w szczególności do korzystania z Serwisu i Mediów społecznościowych w sposób nie zakłócający ich funkcjonowania, zwłaszcza poprzez wykorzystywanie określonego oprogramowania lub urządzeń.
§ 4
Nielegalne treści i treści niezgodne z warunkami korzystania z usług Dostawcy
Odbiorca usługi nie może zamieszczać w ramach Serwisu, fanpage’y , stron i profili Dostawcy w ramach internetowych platform społecznościowych (np. platform: Facebook, Instagram), którymi Dostawca administruje lub które moderuje, Treści o charakterze bezprawnym lub naruszającym dobre obyczaje albo zasady współżycia społecznego oraz Treści mogące być szkodliwe dla Dostawcy, w tym nie może zamieszczać Treści
- Treści niezgodnych z Regulaminem,
- Nielegalnych treści (zgodnie z definicją zawartą w Regulaminie),
- Treści naruszających prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie i pokrewne oraz inne prawa własności intelektualnej,
- Treści nawołujących do przemocy wobec jakichkolwiek istot żywych, w tym zwierząt lub pochwalanie takiej przemocy,
- Treści propagujących ustrój totalitarny lub faszystowski,
- Treści naruszających uczucia religijne lub dobre obyczaje,
- Treści rasistowskich,
- Treści nawołujących do nienawiści na tle różnic płciowych, seksualnych, narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych lub z powodu przynależności osoby do poszczególnej grupy płciowej, narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej,
- Treści zniesławiających osoby trzecie,
- Treści naruszających dobra osobiste osób trzecich,
- Treści wulgarnych lub powszechnie uznawanych za obraźliwe,
- Treści sprzecznych z ogólnie przyjętymi normami społecznymi i zasadami współżycia społecznego,
- Treści zawierających treści pornograficzne,
- Treści mogących demoralizować małoletnich użytkowników
- Treści będących spamem,
- Treści objętych tajemnicą przedsiębiorstwa podmiotów trzecich,
- Treści reklamowych oraz Treści zawierających odwołania do innych stron o charakterze reklamowo-marketingowym, na które Dostawca nie wyraził uprzednio zgody,
- Treści zawierających dane osobowe lub kontaktowe nieudostępnione do publicznej wiadomości.
§ 5
Punkty kontaktowe
i.1.a.i.1.a.i.1. Dostawca, będący dostawcą Usług pośrednich wyznacza następujący pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający mu bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, na potrzeby stosowania DSA:
Pojedynczy punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji i Rady Usług Cyfrowych: adres e-mail: biuro@kancelaria-konop.pl
i.1.a.i.1.a.i.2. Dostawca, będący dostawcą Usług pośrednich wyznacza następujący pojedynczy punkt kontaktowy umożliwiający Odbiorcom usługi bezpośrednią i szybką komunikację z Dostawcą, drogą elektroniczną i w sposób przyjazny dla Odbiorcy usługi:
Pojedynczy punkt kontaktowy dla Odbiorców usług: adres e-mail: biuro@kancelaria-konop.pl
i.1.a.i.1.a.i.3. Do celów komunikacji w ramach pojedynczych punktów kontaktowych może być wykorzystywany zarówno język polski, jak i język angielski
i.1.a.i.1.a.i.4. Środki komunikacji Dostawcy z Odbiorcą usługi w ramach pojedynczych punktów kontaktowych nie opierają się wyłącznie na zautomatyzowanych narzędziach.
§ 6
Procedura zgłaszania Nielegalnych treści i treści niezgodnych z warunkami korzystania z Usług Dostawcy, zgłaszania i rozpatrywania odwołań od decyzji Dostawcy oraz działań Dostawcy w zakresie Moderowania treści
- Za pomocą pojedynczego punktu kontaktowego dowolna osoba lub podmiot może zgłosić Dostawcy obecności w jego usłudze określonych informacji, które dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne treści lub treści niezgodne z warunkami korzystania z usług Dostawcy.
- W celu zapewnienia dokonywania wystarczająco precyzyjnych i odpowiednio uzasadnionych zgłoszeń, zgłoszenie powinno zawierać następujące elementy:
- wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści lub treści niezgodne z warunkami korzystania z usług Dostawcy,
- jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
- imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE;
- oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
- W celu ułatwienia dokonywania zgłoszeń, zgodnie z warunkami niniejszego paragrafu, Dostawca udostępnia – w formie załącznika do Regulaminu – wzór formularza zgłoszenia (Wzór Formularza zgłoszenia Nielegalnych treści lub treści niezgodnych z warunkami korzystania z usług Dostawcy – w związku ze stosowaniem DSA), zawierających wszystkie wymagane elementy. Zgłaszający może, ale nie musi skorzystać z formularza zgłoszenia, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia, Dostawca, bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie otrzymania zgłoszenia. W przypadku braku podania danych kontaktowych osoby zgłaszającej daną Treść, Dostawca nie będzie mógł skontaktować się ze zgłaszającym w celu powiadomienia go o otrzymaniu zgłoszenia oraz o decyzji dotyczącej rozpatrzenia zgłoszenia.
- Dostawca podejmuje decyzję w sprawie dokonanego zgłoszenia w terminie 30 dni od dnia wpłynięcia zgłoszenia.
- Dostawca powiadamia bez zbędnej zwłoki taką osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
- Dostawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzyma oraz podejmie decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Dostawca na potrzeby rozpatrywania zgłoszeń lub podejmowania decyzji nie będzie korzystał ze zautomatyzowanych środków – za wyjątkiem wiadomości o przyjęciu zgłoszenia, która może być przesłana z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków.
- W przypadku podjęcia decyzji, iż informacje przekazane przez Odbiorcę usługi stanowią Nielegalne treści lub są niezgodne z warunkami korzystania z usług Dostawcy, Dostawca, może nałożyć następujące ograniczenia na Odbiorcę usług:
- ograniczenia w zakresie widoczności określonych informacji przekazywanych przez dostawcę usługi, w tym usuwanie treści, uniemożliwianie dostępu do treści lub depozycjonowanie treści,
- zawieszenie lub zakończenie świadczenia Usługi w całości lub w części;
- zawieszenie lub zamknięcie Konta Odbiorcy usługi.
- Dostawca przedstawi wszystkim zainteresowanym Odbiorcom usługi decyzję podjętą w sprawie zgłoszonych informacji wraz z jasnym i konkretnym uzasadnieniem w odniesieniu do ograniczeń nałożonych zgodnie z ust. 8 powyżej – w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia wpłynięcia zgłoszenia do Dostawcy.
- Ustęp 9 powyżej ma zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy Dostawca zna odpowiednie elektroniczne dane kontaktowe. Ma on zastosowanie najpóźniej od dnia nałożenia ograniczenia, bez względu na powód i sposób jego nałożenia.
- Ustęp 9 powyżej nie ma zastosowania w przypadku, gdy informacje są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości.
- Uzasadnienie, o którym mowa w ust. 9 powyżej, zawiera co najmniej następujące informacje:
- wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie informacji, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności informacji albo nakłada inne środki, o których mowa w ust. 8, w odniesieniu do informacji, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
- fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego zgodnie z art. 16 DSA czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego;
- w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
- jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie Nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane informacje za Nielegalne treści;
- jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności informacji z warunkami korzystania z usług Dostawcy, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane informacje za niezgodne z tą podstawą;
- jasne i przyjazne dla Odbiorcy usługi informacje na temat przysługujących Odbiorcy usługi możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.
- Informacje przekazane przez Dostawcę, zgodnie z ust. 12 powyżej, są formułowane w sposób jasny i łatwo zrozumiały oraz na tyle dokładny i szczegółowy, na ile można tego zasadnie oczekiwać w danych okolicznościach.
- Użytkownikowi przysługuje prawo odwołania się od decyzji Dostawcy w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji, przesłanej mu za pośrednictwem poczty elektronicznej Odwołanie winno zawierać uzasadnienie.
- Dostawca rozpatruje odwołanie w terminie 14 dni od dnia jego odebrania i w tym terminie wydaje decyzję w zakresie odwołania wraz z jej uzasadnieniem. Decyzja wraz z uzasadnieniem jest przesłana osobie zainteresowanej za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- W przypadku gdy Dostawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.
- W przypadku gdy Dostawca nie może z dostateczną pewnością wskazać zainteresowanego państwa członkowskiego, informuje organy ścigania państwa członkowskiego, w którym znajduje się jego siedziba lub w którym jego przedstawiciel prawny ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, lub informuje Europol.
- Do celów niniejszego paragrafu zainteresowanym państwem członkowskim jest państwo członkowskie, w którym według podejrzeń popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa, lub państwo członkowskie, w którym ma miejsce zamieszkania lub znajduje się osoba podejrzana o popełnienie przestępstwa, lub państwo członkowskie, w którym ma miejsce zamieszkania lub znajduje się ofiara takiego zarzucanego przestępstwa.
§ 7
Algorytmiczne podejmowanie decyzji
W ramach rozpatrywania zgłoszeń i podejmowania decyzji nie dochodzi do algorytmicznego podejmowania decyzji, w tym decyzji związanych z odwołaniami.
§ 8
Inne postanowienia
a.i.1. Na Dostawcy jako dostawcy Usług pośrednich w postaci hostingu nie ciąży ogólny obowiązek monitorowania informacji, które przechowuje, ani aktywnego ustalania faktów lub okoliczności wskazujących na nielegalną działalność Odbiorcy usług.
a.i.2. Po otrzymaniu nakazu podjęcia działań przeciwko określonej nielegalnej treści lub określonym nielegalnym treściom, wydanego przez odpowiednie krajowe organy sądowe lub administracyjne na podstawie mającego zastosowanie prawa Unii lub mającego zastosowanie prawa krajowego zgodnego z prawem Unii, Dostawca, jako dostawca usług pośrednich bez zbędnej zwłoki informuje organ, który wydał nakaz, lub inny organ określony w nakazie o wszelkich działaniach podjętych w odpowiedzi na nakaz, wskazując, czy i kiedy zostały podjęte działania w odpowiedzi na ten nakaz.
a.i.3. Najpóźniej w momencie podjęcia działań w odpowiedzi na nakaz lub, w stosownych przypadkach, w momencie określonym w nakazie przez organ wydający nakaz, Dostawca, jako dostawca usług pośrednich informuje Odbiorcę danej usługi o otrzymanym nakazie i o działaniach podjętych w odpowiedzi na ten nakaz. Takie informacje przekazane Odbiorcy usługi obejmują uzasadnienie, istniejące możliwości odwołania się oraz opis terytorialnego zakresu stosowania nakazu.
a.i.4. Odbiorcom usługi, a także wszelkim podmiotom, organizacjom i zrzeszeniom upoważnionym do wykonywania w ich imieniu praw przyznanych rozporządzeniem DSA, przysługuje prawo do wniesienia skargi na Dostawcę, w związku z zarzucanym naruszeniem DSA do koordynatora ds. usług cyfrowych państwa członkowskiego, w którym znajduje się lub ma siedzibę Odbiorca usługi. W trakcie postępowania obie strony mają prawo do bycia wysłuchanymi i do otrzymania odpowiednich informacji na temat statusu skargi zgodnie z prawem krajowym.
a.i.5. Odbiorca usługi ma prawo dochodzić od Dostawcy, zgodnie z prawem Unii i prawem krajowym, odszkodowania za wszelkie szkody lub straty poniesione w wyniku naruszenia przez Dostawcę jego obowiązków wynikających z DSA.
a.i.6. Odbiorca usług może bez podawania przyczyny w każdym czasie zakończyć korzystania z Usług pośrednich, dostarczanych przez Dostawcę. W tym celu Odbiorca usług winien skorzystać z dostępnych form zakończenia korzystania z danej Usługi pośredniej, jak np.
- usunięcie zamieszczonych przez Odbiorcę usług Treści,
- zaprzestanie obserwowania fanpage’y/ stron/profili Dostawcy w ramach platform społecznościowych (takich jak, np. Facebook czy Instagram),
- kliknięcie w określone przyciski skutkujące usunięciem konta w ramach portalu społecznościowego
§ 9
Wymagania techniczne
i.1. Do korzystania z Usług pośrednich niezbędne są:
- dostęp do sprawnego technicznie urządzenia końcowego, takiego jak komputer, telefon czy tablet z dostępem do sieci Internet
- zainstalowanie najnowszej wersji przeglądarki internetowej typu:
- Google Chrome,
- Internet Explorer,
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Edge,
- Safari dla Mac OS X,
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konta w ramach Mediów społecznościowych na których Dostawca prowadzi swoje fanpage, strony, profile (o ile utworzenie konta jest w ramach danej internetowej platformy społecznościowej niezbędne do pozostawienia przez Odbiorcę usług Treści)
- włączona obsługa niezbędnych plików cookies,
- standardowy i aktualny system operacyjny (np. Windows, Linux, Mac OS X).
i.2. Dostawca informuje, iż podczas korzystania z Serwisu i Mediów społecznościowych na których Dostawca prowadzi swoje fanpage, strony, profile, zapisywane są krótkie informacje tekstowe, tzw. cookies. Instalacja tzw. niezbędnych plików cookies jest konieczna do prawidłowego świadczenia usług w Serwisie. Więcej informacji na temat plików cookies można znaleźć w Polityce Cookies dostępnej w Serwisie.
§ 10
Dane osobowe
- Przeglądanie zawartości Serwisu jest możliwe bez konieczności podawania danych osobowych.
- Zamieszczenie treści przez Odbiorcę usług w ramach fanpage’y, stron i profili Dostawcy w ramach Mediów społecznościowych może wiązać się z przetwarzaniem danych osobowych, w związku z czym Dostawca wdraża niezbędne i adekwatne środki bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych osób korzystających z fanpage’y, stron i profili Dostawcy w ramach Mediów społecznościowych.
- Zasady przetwarzania danych osobowych oraz informacje o przetwarzaniu danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej w Serwisie.
§ 11
Postanowienia końcowe
a.i.1.a.i.1. Dostawca za pomocą odpowiednich środków niezwłocznie poinformuje Odbiorcę usług o istotnych zmianach wprowadzonych w warunkach korzystania z Usług pośrednich dostarczanych przez Dostawcę. W związku ze zdaniem poprzednim, Dostawca zastrzega sobie możliwość jednostronnego wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, w przypadku:
- zmian przepisów prawa w zakresie materii objętej Regulaminem, wymagających dostosowania Regulaminu do tychże zmian
- zmian zakresu świadczonych usług w postaci wprowadzenia nowych usług w Serwisie,
- sprostowania błędów i oczywistych omyłek pisarskich w Regulaminie.
a.i.1.a.i.2. O każdej zmianie Regulaminu dostawca informuje Odbiorców usług poprzez zamieszczenie nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Serwisu i na swoich profilach w Mediach społecznościowych Dostawcy.
a.i.1.a.i.3. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia Umowy, o ile nie stoi to w sprzeczności z przepisami prawa.
a.i.1.a.i.4. Regulamin w niniejszym brzmieniu obowiązuje od dnia 17.02.2024 r.
a.i.1.a.i.5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: DSA, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, czy RODO.
ZAŁĄCZNIK 1 – WZÓR FORMULARZA ZGŁOSZENIA NIELEGALNYCH TREŚCI LUB TREŚCI NIEZGODNYCH Z warunkami korzystania z Usług Dostawcy
________________________
Miejscowość, data
____________________________________
imię i nazwisko/nazwa
______________________________________________
adres e-mail
Piotr Konop
Kancelaria Radcy Prawnego
Ul. Walerego Sławka 13/82, 30-633 Kraków
adres e-mail: biuro@kancelaria-konop.pl
Zgłoszenie Nielegalnych treści lub treści niezgodnych z warunkami korzystania z usług Dostawcy
Niniejszym dokonuję zgłoszenia obecności Nielegalnych treści/treści
niezgodnych z warunkami korzystania z usług Dostawcy* na stronie internetowej, dostępnej pod adresem: __________________________________________________________________________
W załączeniu przesyłam także zrzut ekranu dotyczący zgłaszanych treści i ich lokalizacji w sieci**
Nielegalność treści / Niezgodność treści z warunkami korzystania z usług Dostawcy * polega na: __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Według mojej najlepszej wiedzy, zamieszczenia treści objętych zgłoszeniem dokonał/a: _________________________________________________________________________________________________________________________
Równocześnie oświadczam, iż niniejszego zgłoszenia dokonuję w dobrej wierze, będąc przekonanym, że informacje i zarzuty zawarte w niniejszym zgłoszeniu są prawidłowe i kompletne.
___________________________________________________
Data i podpis osoby zgłaszającej
Załączniki:
Zrzut ekranu dotyczący zgłaszanych treści i ich lokalizacji w sieci internetowej**
* Niepotrzebne skreślić
** Jeżeli zgłaszający dysponuje takim materiałem